Podstawowe słówka


Podrzucam kilka podstawowych zwrotów, którymi kupicie miłość greków w tawernie. Grecy uwielbiają jak się mówi w ich języku, nawet pokracznie. Bardzo często kiedy mówiłam po grecku dostawałam darmowy deser. Więc opłaca się to :D Nie będę pisała słówek po grecku, bo nikt z Was nie zna alfabetu greckiego, więc żeby ułatwić, po prawej stronie jak wymawiamy dane słowo:



Dzień Dobry (do 12:00) - Kalimera
Dzień Dobry (po 12:00) - Kalispera
Cześć (oficjalnie) - Ja sas!
Cześć (do znajomego) -Ja su!/Ja!
Cześć piękna - Ja su kukla! (jeśli jesteś młodą kobietą usłyszysz to bardzo często)
Jak tam? - Ti kanis?
Dobrze, a u Ciebie? - Kala, esi?
Super- Telia 
Super pogoda- Oreos kieros
Na zdrowie (tost) -Ja mas!
Jestem z Polski - Ime apo tin Polonija
Polska- Polonija
Grecja- Ellada
Bardzo podoba mi się Grecja- Mu aresi i Ellada poli!
Tak- Ne
Nie- Ohi
Nie rozumiem- Den katalaweno
Proszę- Parakalo
Proszę (podając coś komuś, np. pieniądze)- Oriste
Dziękuję- Efharisto
Przepraszam- Signomi
Kiedy płacisz i uwzględniasz napiwek nie chcąc reszty- Imaste daksi :)
Smacznego- Kali oreksi!
Bardzo dobre jedzenie- Poli nostimo!
Jak się nazywasz?- Pos se lene?
Nazywam się Marta- Me lene Marta
Miło Cię poznać - Harika
Do widzenia-Adijo!/Ja su!
Dobranoc- Kalinichta
Dobrego wieczoru!-Kalo wradi!
Napiszcie w komentarzu zwroty, które chcielibyście, żebym przetłumaczyła.

    Marta

Post a Comment

My Instagram

Made with by OddThemes | Distributed by Gooyaabi Templates